5 podstawowych praktyk tworzenia Landing Page

Napisany w dniu 6-2-2013 | Brak komentarzy

5 podstawowych praktyk tworzenia Landing Page

Landing Page to pierwsza strona, na którą jest przekierowywany użytkownik, po “kliknięciu” w reklamę. W dużej mierze jest ona odpowiedzialna za sukces lub porażkę naszej kampanii reklamowej. Strona ta powinna rozszerzać informacje zawarte w reklamie i ułatwiać kontakt/złożenie zamówienia.

Jak stworzyć efektywny Landing Page?

1. Dopasowanie Landing Page do reklamy

Treść znajdująca się na stronie powinna być ściśle dopasowana do reklamy. Dla przykładu, jeżeli reklamujemy buty do biegania, to takie powinny się pojawić na stronie docelowej, a nie buty eleganckie czy na co dzień.

2. Przejrzystość strony

Wszelkie potrzebne dane na temat produktu czy usługi powinny być łatwe do znalezienia. Dodatkowo powinien być wyeksponowany kontakt umożliwiający szybki zakup produktu, a także przewagi jakie oferuje firma w stosunku do konkurencji.

3. Prostota nawigacji

Ilość przycisków nawigacyjnych powinna być ograniczona do potrzebnego minimum, a te umożliwiające zakup powinny być dodatkowo wyeksponowane. Klient od razu powinien wiedzieć co ma zrobić, aby dokonać zakupu.

4. Dopasowanie do urządzeń mobilnych

Landing page powinien być przystosowany także do urządzeń o mniejszych ekranach niż komputerowy. Najnowsze badania pokazują, że prawie 20% ruchu w sieci jest generowanego przez urządzenia mobilne, więc dlaczego z tego nie skorzystać?

5. Testy

Warto stworzyć kilka stron typu Landing Page i przy pomocy Google AdWords lub Narzedzi Dla Webmasterów Google naprzemiennie wysyłać klientów na strony o różnych wariantach. Po jakimś czasie będziemy w stanie ocenić, który Landing Page jest najskuteczniejszy.

Kilka przykładowych Landing Page:

Landing Page 3

Landing Page 2

Landing Page 1

Zapraszamy także do zapoznania się z instrukcjami Google na temat tworzenia prawidłowego landing page:

Zostaw odpowiedź

Your email address will not be published. Required fields are marked *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>